Parijs

img_0271 Ooit liftte ik mee met een vrachtwagen, met de broer van mijn rijschool mevrouw uit ons dorp, dus wel veilig, dacht moeder ook. In een voorstad van Parijs aangekomen, wilde ik, prille kunstacademie studente met een poncho van een tafelkleed, daaronder een batikkleedje, jurk, wat boodschapjes doen en verliet de cabine. Monter stapte ik door het centrum, kocht hier en daar wat, belandde op een terras, bestelde in mijn school Frans een koffie met cognac. Dat dit allemaal de aandacht trok van menigeen, besefte ik jaren later pas. Op de terugweg naar de cabine, viel me opeens op dat er diverse wagens me stapvoets volgden. Eentje sprak me zelfs aan, ik versnelde de pas. En er volgde een afschuwelijke avond, want een dame vluchtend naar een cabine van een vrachtwagen, wekt natuurlijk helemaal argwaan. En volgens de broer van de rijschoolhouder, stond men in rij buiten in het gras. De volgende dag wilde ik maar wat graag naar huis, eindbestemming Parijs zou me worst wezen. De broer heeft een collega van tegenover gestelde richting aangehouden, en zo kwam ik na een timide gestemd ritje al na één dag bij moeders thuis.

Peter H. Toxopeus heeft gereageerd · 3 antwoorden

Geef een reactie

